Hotel California in de Thaise Jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter en Bart - WaarBenJij.nu Hotel California in de Thaise Jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter en Bart - WaarBenJij.nu

Hotel California in de Thaise Jungle

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Peter en Bart

12 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Dag lieve lezers,

Een tweede verslag van onze reis vanuit dezelfde stad (Bangkok) maar in de tussentijd is er een hoop gedaan en beleefd. Voor degene die weinig tijd hebben om te lezen, geven we een kleine samenvatting: rijst, rijst, rijst, noodles en rijst.

We waren gebleven bij vorige week zondag waar we die dag de stad verder hebben verkend per tuk-tuk en 's avonds een biertje hebben gedaan. Daar kwamen we in gesprek met een Canadees stel Jeff en Yolanda (Nederlandse van origine). Dit klikte goed met elkaar, zo goed zelfs dat zij een tequila shot aanboden toen ze hoorden dat ik (Bart) die dag erop jarig was. Nou daar gingen we weer. Net als de avond ervoor 'even een biertje doen'. Voor we het wisten zaten we weer in clubs torens bier te nuttigen. Prima voorbereiding op onze trip de dag erna naar Kanchanaburi (6 uur 's ochtends).

Onderweg daar naartoe hebben we o.a. op olifanten gereden. Dit was voor ons beide echter van de koude kermis thuiskomen. De omstandigheden van deze beesten gaven een weinig bevredigend gevoel. Daarop werd de reis voortgezet naar een restaurantje gelegen in de rivier ergens midden in de bossen, niet wetend dat we daar nog enkele malen zouden terugkomen. En iedere keer kregen we een heerlijk bord met rijst. De wet van Pavlov trad in werking alleen stopten wij al snel met kwispelen. Gelukkig had deze regio ook veel moois te bieden zoals raften op een rivier zo rustig als de sloten in Bergschenhoek. Even lekker bijkomen zullen we maar zeggen.
Het bezoek van de watervallen was wel iets unieks waar we ook een grote, brede kerel genaamd Scott hebben ontmoet. Een adressje in Australie hebben we daarmee al verzekerd. De overnachting die nacht was op een soort woonboot prachtig gelegen aan de rivier in de bossen waar je alleen de vogels hoorde fluiten. Heerlijk wakker worden voordat we naar de Erawan Watervallen vertrokken.

Deze watervallen, gelegen op ruim 2 kilometer hoogte, vereiste een flinke inspanning doordat het slechts ter voet bereikbaar is door de dichtbegroeide regenwouden. Maar de beloning in de vorm van prachtige plaatjes en een duik in het water waren het zeker waard. De groep waarmee we optrokken was ook zeer gezellig. Het bleek dat de gasten waarmee we het meeste omgingen ook naar het noorden van Thailand trokken diezelfde avond.

Deze avond, 6 oktober, stapten we op de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai. Een rit van een goeie 15 uur en bepaald geen kwaliteitsstandaard die de NS hanteert. Eenmaal aangekomen in het noorden van het land werden we naar het hostel gebracht waar twee Engelsen ook zaten die we hadden ontmoet tijdens de Erawan trip. Helemaal goud dus. Kon Peet een beetje aan z'n Engels werken.
Die oefening kwam nog aardig van pas toen we besloten scooters te huren met een groep van ongeveer 7 man. In het drukke centrum waar het hoofdstuk Verkeersregeles nooit geschreven is, raakten we elkaar kwijt. Toen Peter, ik en de twee Engelsen mekaar ook nog eens kwijtraken waren de rapen helemaal gaar. Sta je dan. Badend in het zweet, in een onbekende stad. Het mocht de pret niet drukken want we hebben nog wel wat van de stad en omgeving kunnen zien.
Die avond vroeg de hostelmedewerker of we nog een potje wilden voetballen. Dus wij naar een mooie accomodatie in het centrum een kleine 2 uur gevoetbald met 27 graden.

De dag erna, 8 oktober, was de eerste dag van een groot avontuur. Een drie-daagse jungletocht met een groep van 11 man, inclusief Scott en de Engelsen. Een zeer gave ervaring waarbij we voor een tweede keer olifanten hebben gereden, per dag ongeveer 4 uur gelopen hebben in bijna ondoordringbaar gebied, een wilde King Cobra hebben gespot, prachtige watervallen hebben gezien (en in gezwommen) en sliepen bij lokale mensen in een hut van bamboe. Een zeer unieke ervaring met een leuke groep en gidsen. Eenmaal aangekomen bij onze eerste slaapplaats pakte een van de gidsen zijn telefoon en begon Hotel California af te spelen. Het slaapvertrek kwam daar niet helemaal van in de buurt maar op dat moment voelde het wel zo.

Terug in de beschaafde wereld van Chiang Mai hebben we nog een laatste avondmaal gehad met de groep en hebben we gisternacht de nachttrein naar Bangkok gepakt. De volgende trip staat voor vanavond gepland richting Koh Tao (De eilandengroep). Eindelijk naar het strand en duiken.

Onze verwachting is dat Hotel California daar wel bij in de buurt komt.

Knuffels van Peter en Bart

• 12 Oktober 2014 - 08:39

Duifke:

Klinkt goed! Pas wel op met dat hotel california he, you can never leave

• 12 Oktober 2014 - 09:40

Siese En Maaike:

Klinkt allemaal gaaf, geniet er van! En het duiken gaat vast ook super mooi zijn! Enjoy!!!
    Liefs uit Grunn

• 12 Oktober 2014 - 10:17

Donna:

Hoe gaaf allemaal!! Klinkt als een super trip, nu al. Ben benieuwd naar de foto's. :) Veel plezier jongens!!

• 12 Oktober 2014 - 10:59

Opaoma:

Wat een avontuurlijk verhaal, jongens genieten maar!

• 12 Oktober 2014 - 11:23

Jolanda Sonneveld :

Wat een ervaringen en ontmoetingen!! Succes met duiken! En blijf schrijven...

• 12 Oktober 2014 - 12:02

Germa:

Klinkt allemaal gaaf, Peet! Geniet er van.

• 12 Oktober 2014 - 15:25

Anneke:

Wat een belevenissen en jullie zijn nog maar net op reis! Veel plezier!

• 12 Oktober 2014 - 19:56

Mam:

Wat een leuk verslag weer om te lezen! Blijf dit volhouden jongens ! Superleuk !
    Geniet van het strand en het duiken...

• 30 Oktober 2014 - 18:42

Annie:

Leuk om te lezen, wat een belevenissen zeg!!succes met duiken!!

• 07 November 2014 - 18:16

Papa Peet:

Gaaf om weer een verslag van jullie te lezen. Jullie kunnen wat ons aan gaat niet vaak genoeg iets bloggen..... Wij proberen met jullie mee te genieten, je kunt niet genoeg foto's sturen!! Tot lezens,

Paps